23948sdkhjf

Just Eat-iværksætter køber sig ind i Dominos Pizza

Jesper Buch, som startede og opbyggede Just-Eat, investerer nu i Domino´s Pizza Skandinavien.
Jesper Buch bliver fremadrettet en vigtig brik i Dominos fremtidige internetstrategi.

- Vi er meget glade for at kunne byde Jesper velkommen som partner og medejer af Domino´s og er sikre på, at vores virksomhed, personale og kunder vil drage store fordele af Jesper store erfaring med industrien og onlinekompetencer, siger Gustave Geisendorf.

Svenske Gustave Geisendorf overtog Dominos i Danmark i 2011. På de to år er det lykkedes at vende år med underskud til en overskudsforretning. Nu er det så ved at være tid til næste step og en fælles advokat førte Gustave og Jesper sammen.

- Jeg kunne lide Gustave´s passion for hans forretning. Derudover syntes jeg, at Domino´s brandet er super sexet, og produktet det bedste på markedet. Da mit hjerte banker for Horeca-segmentet, så var der ingen tvivl om, at det skulle jeg bare være med i, udtaler Jesper Buch.

Amerikansk - men med danske råvarer
Det er nok de færreste danskere som vil tro, at et af verdens største franchise foodkoncepter rent faktisk bruger danske råvarer.

- Det er vigtigt for os, at vi leverer Danmark´s bedste pizza, derfor bruger vi også gode kvalitetsråvarer produceret i Danmark. Vores ost er fra Arla food, vores kød er fra Tulip og vores eget bageri i Roskilde producerer dagligt frisk dej til butikkerne, som naturligvis er med mel fra danske landmænd, udtaler Gustave Geisendorf.

Aggressiv vækstplan
Med Jesper Buch´s indtræden i selskabet er det først og fremmest planen at styrke hele selskabets online- og offline-marketingstrategi startende med en ny onlineplatform, som går online i september samt et nyt marketingteam som allerede er indtrådt.

Den globale Domino´s Pizza strategi skal implementeres i Skandinavien, hvor der blandt andet sættes ind på at finde nogle stærke franchise tagere.

- Danmark og Sverige er nogle af de eneste europæiske lande, hvor hele Fast Food branchen er fragmenteret uden kædedrift. Vi mener, at der er plads til en Domino´s Pizza i alle danske og svenske byer over 25.000 indbyggere, og vi mener for øvrigt også, at vi vil være med til at præge markedsstørrelsen totalt for pizza salg i modsætning til at kannibalisere på den, udtaler Jesper Buch.

Domino´s Pizzas oprindelse er fra USA tilbage i 1967. Første butik udenfor USA åbnede i Canada i 1983. Dominos Pizza har i 2013 rundet butik nummer 10.000 men kun 11 i Skandinavien.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08